مطالب:

 

 

 

۴-۱- مقدمه
در این فصل، پس از این که روش تحقیق خود را مشخص کرده و با بهره گرفتن از ابزارهای مناسب، داده‌های مورد نیاز برای آزمون فرضیه‌ها جمع‌ آوری گردید، اکنون نوبت آن است که با بهره‌گیری از تکنیک‌های آماری مناسب، داده‌های جمع‌ آوری شده را دسته‌بندی و تجزیه و تحلیل نماییم و در نهایت فرضیه‌هایی را که تا این مرحله از تحقیق هدایت شده‌اند، مورد آزمون قرار دهیم.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
این فصل به تحلیل آماری داده های جمع آوری شده و آزمون فرضیه ها در مورد شرکت های نمونه اختصاص دارد. تحلیلهای آماری شامل آمار توصیفی و آمار استنباطی میباشند. در سطح توصیفی با بهره گرفتن از نمودارهای آماری و آماره های خلاصه مانند میانگین، میانه، انحراف معیار، حداقل و حداکثر، چولگی و کشیدگی به توصیف نمونه ی پژوهش پرداخته ایم.در سطح استنباطی، با بهره گرفتن از روش های آماری بیان شده در فصل قبل، تجزیه و تحلیل متغیرهای تحقیق در راستای رد یا قبول فرضیه ها انجام شده است.
در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌ آوری شده و آزمون فرضیه‌ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی استفاده می‌شود. در روش های توصیفی، تلاش بر آن است تا با ارائه ی جداول و استفاده از شاخص های آماری مرکزی و پراکندگی به توصیف داده‌های تحقیق پرداخته شود تا این امر به شفافیت موضوع کمک کند. از روش های آماری استنباطی نیز جهت آزمون فرضیه‌ها استفاده می‌کنیم.
۴-۲- یافته های توصیفی
در روش‌های توصیفی، تلاش بر آن است تا با ارائه جداول و استفاده از ابزارهای آمار توصیفی نظیر شاخص‌های مرکزی و پراکندگی، به توصیف داده‌های تحقیق پرداخته شود تا این امر به شفافیت موضوع کمک کند.
متغیرهای تحقیق و علامت اختصاری متغیرها در جدول (۴-۱) و آمار توصیفی متغیرهای تحقیق در جدول (۴-۲) و (۴-۳) آورده شده است.

 

 

جدول (۴-۱): علامت اختصاری متغیرهای تحقیق

 

 

 

متغیـــــــرها

 

علامت اختصاری متغیرها

 

نوع متغیــــــر

 

 

 

کیفیت سود بر اساس معیار لئوز و همکاران

 

Eql

 

مســـتقل

 

 

 

کیفیت سود بر اساس معیار بارتون و سیمکو

 

Eqbs

 

مســـتقل

 

 

 

کیفیت سود بر اساس مدل ریچاردسون

 

Eqr

 

مســـتقل

 

 

 

تغییر پذیری بازده سهام

 

VAR

 

وابســـته

 

 

 

جریان خالص وجوه نقد عملیاتی

 

CFO

 

کنتــرلـی

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...