منطقه مورد مطالعه شهر تاریخی کرمان می­باشد. شهر کرمان دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی قوی می­باشد که از دیرباز توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است. به تبع قدمت آثار باستانی و مناطق گردشگری در این شهر گسترده و حائز اهمیت است. مراکز تاریخی و باستانی مانند کاروانسراها، مجموعه گنجعلی­خان شامل حمام ، میدان و بازار، یخدان مویدی، گنبد مشتاقیه، گنبد جبلیه، مساجد و همچنین جاذبه­های طبیعی ییلاق و باغات و چشمه­های آب معدنی می­باشد.

 تصویر درباره گردشگری

کرمان دارای مراکز اقامتی متعددی است. در این پژوهش چهار نوع اقامتگاه در نظر گرفته شده است از جمله آن می­توان هتل، مهمان­پذیر، پانسیون و خوابگاه را نام برد. لیست کامل آن در جدول۵-۱ آورده شده است.

جدول ‏۵‑۱ اقامتگاه­های در نظر گرفته شده در این تحقیق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هتل مهمان­پذیر پانسیون خوابگاه
هتل پارس سعدی مریم طه
هتل اخوان میلاد یاس دریا
هتل گواشیر آزادی گواشیر۱ نرجس
هتل مهمانسرا جهانگردی امید گواشیر۲ رقیه
هتل امین بهار قصر خضرا ام ابیها
هتل ناز     سما
هتل صحرا     خاتون
هتل کرمان     ۲۲ بهمن
هتل هزار      

سیستم توصیه­­گر با بهره گرفتن از اطلاعاتی که از گردشگر در مورد ترجیحات او در رابطه با ویژگی­های اقامتگاه دریافت می­ کند و سپس ارجاع آن به زیر سیستم مدیریت مدل که شامل مدل­های تصمیم ­گیری مورد نیاز می­باشد، مناسب­ترین گزینه­ های اسکان را به کاربر پیشنهاد می­دهد.

محیط اجرایی

سیستم عامل، نرم افزاری است که به کاربر امکان می­دهد سخت افزار را به خدمت گرفته تا بستری فراهم کند که نرم­افزارهای کاربردی دیگر در دسترس قرار گیرند. به عبارتی سیستم عامل تنها راه استفاده ما از سخت افزارهایی است که آنها را کامپیوتر ، موبایل یا غیره می­نامیم.

سیستم عامل­هایی برای توسعه برنامه ­های کاربردی موبایل وجود دارند که به عنوان نمونه می­توان سیستم عامل سیمبین، Apple ios و اندروید را نام برد. سیستم عامل سیمبین متعلق به شرکت نوکیا، دارای ساختار ساده ای بود ولی انعطاف پذیری بالای آن باعث می­شد که طراحان نرم افزار ترغیب شوند تا نرم افزارهای مختلفی را برای آن بنویسند از این رو این سیستم عامل در زمان خود از بیش­ترین نرم افزار در بین رقبای خود برخوردار بود. سیستم عامل Apple ios ، توسط شرکت اپل و برای استفاده بر روی آیفون طراحی شده و هسته اصلی آن ازMac OSX گرفته شده است و سیستم عامل اندروید نیز متعلق به شرکت گوگل می­باشد. در این پایان نامه برای پیاده سازی سیستم توصیه­گر بافت­آگاه از سیستم عامل اندروید استفاده شد.

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت tinoz.ir مراجعه کنید.

اندروید بر پایه لینوکس ساخته شده است این سیستم عامل Open source یا کدباز می­باشد. ابزارهای مختلف آن به راحتی برای کاربران قابل دسترس است و توسط گوگل حمایت می­ شود. این سیستم عامل از فرمت­های مختلف فایل­های مولتی مدیا و از تمامی شبکه ­های ارتباطی مورد نیاز کاربران موبایل مانند GSM/EDGE، بلوتوث و wifi پشتیبانی می­ کند. رابط کاربری سیستم عامل اندروید و بیشتر برنامه ­های آن با زبان جاوا و پایتون نوشته شده است.

عموم گوشی­های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید، از تمامی سخت افزارهای رایج مانند GPS و دوربین­های با کیفیت بالا پشتیبانی کرده و از نرم افزار SQLite برای ذخیره و مدیریت داده­ ها استفاده می­ کنند. اندروید هم چنین از HTML5 پشتیبانی می­ کند و توسعه برنامه ­های کاربردی در آن به راحتی انجام پذیر است [۶۲].

در پیاده سازی سیستم از معماری سه لایه که شامل لایه رابط کاربری، لایه مدیریت داده و لایه مدیریت مدل استفاده شده است.

رابط کاربر

نرم افزار رابط کاربر وظیفه برقرار کردن ارتباط داخلی و خارجی سیستم را بر عهده دارد. این زیر سیستم بخشی از سیستم است که کاربر با بهره گرفتن از آن به تمام اجزای مورد نیاز و مرتبط در تصمیم ­گیری دسترسی می­یابد. این بخش در واقع تسهیل کننده ارتباط بین کاربر و سیستم توصیه­گر است. کاربر می ­تواند با فرستادن درخواست خود و تعیین ویژگی­های مورد نظر خود بدون آنکه از فرآیندهای داخلی سیستم توصیه­گر باخبر باشد، پاسخ درخواست مطرح شده خود را از سیستم توصیه­گر دریافت کند. این بخش خود از بخش­های مختلفی از جمله بخش ورودی، خروجی تشکیل شده است. ورودی آن، بافت و ترجیحات کاربر برای اقامتگاه می­باشد. بافت که شامل نوع سفر، زمان و موقعیت کاربر است با

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...