842/0

 

 

 

بسته بندی

 

834/0

 

 

 

با توجه به نتایج بدست آمده از آلفای کرونباخ که همه متغیرها بالای 7/0 می باشد، می­توان گفت پرسشنامه از پایایی قابل قبولی برخوردار می باشد.
3-7- روش گردآوری داده ها
اطلاعات را می توان به روش های گوناگون در مکان های مختلف و از انواع منابع گرد آوری کرد. روش های گرداوری اطلاعات مشتمل بر مصاحبه حضوری، مصاحبه تلفنی، مصاحبه رایانه ای، پرسشنامه حضوری، پستی یا الکترونیکی، مشاهده ی افراد یا رویدادها با ضبط یا بدون ضبط صوتی یا تصویری و انواع سایر فنون انگیزشی مانند آزمون­های برون فکنی و منابع اطلاعاتی می توانند دست اول یا دست دوم و یا از هر دو نوع باشد. افراد،گروه­ ها و شماری از پاسخ دهندگانی که پژوهشگر آن ها را برگزیده است تا احتمال دیدگاه­ های آن ها را در زمینه­ای خاص گاه به گاه جویا شود، نمونه های از منابع دست اول می باشند (سکاران، 1385). نمونه های اطلاعات دست دوم نیز عبارتند از سوابق و بایگانی موسسات ، نشریات دولتی، تحلیل های صنعتی که مطبوعات ارائه می کنند و نظایر آن. در این تحقیق روش گردآوری اطلاعات پرسشنامه، کتب پایان نامه­ ها، مقالات و اینترنت وغیره خواهد بود. به عبارتی بخشی از جمع آوری اطلاعات از طرق مطالعه و کاوش در مقالات، کتب و پایان نامه­ ها و بخش دیگر از طریق پرسشنامه بدست می آید.
3-8- روش تجزيه و تحليل داده ها
محقق پس از آنکه روش تحقیق خود را مشخص کرد و با بهره گرفتن از ابزارهای مناسب داده های مورد نیاز را برای آزمون فرضیه های خود جمع آوری کرد، اکنون نوبت آن است که با بهره گیری از تکنیک های آماری مناسب که با روش تحقیق و نوع متغیرها سازگاری دارد، داده های جمع آوری شده را دسته بندی و تجزیه و تحلیل نماید و در نهایت فرضیه ها را که تا این مرحله او را در تحقیق هدایت کرده اند در بوته آزمایش قرار دهد و تکلیف آنها را مشخص نماید و سر انجام بتوان پاسخی (راه حلی) برای پرسشی که تحقیق تلاشی سیستماتیک برای بدست آوردن ان بود، بیاید (سرمد و همکاران،1380). در این تحقیق برای بررسی سوالات تحقیق از آمار استنباطی استفاده شده است.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
در این تحقیق از آمار استنباطی مربوط برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات بهره گرفته شده است. در مرحله اول نرمال بودن داده ها با بهره گرفتن از آزمون کولموگروف – اسمیرنوف . در مرحله بعد روایی سازه متغیرهای تحقیق و شاخص های منتج از آن ها با بهره گرفتن از آزمون تحلیل عاملی تاییدی مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت با بهره گرفتن از آزمون تی استیودنت به بررسی سوالات تحقیق پرداخته شد.
3-9- تحلیل عاملی تأئیدی
تحلیل عاملی از مجموعه ای از روش­ها­ی آماری تشکیل شده که هدفش ساده کردن یک مجموعه پیچیده از داده هاست. در علوم اجتماعی، تحلیل عاملی در مورد همبستگی بین متغیرها به کار می رود. در ادبیات تحلیل عاملی اساسا یک عامل، یا سازه است و بیان خلاصه و فشرده­ای از روابط میان مجموعه ای از متغیرها می باشد. به عبارت دیگر یک عامل، سازه­ای است که به طور عملیاتی بوسیله بارهای عاملی خود تعریف می شود و بارهای عاملی، همبستگی یک متغیر با یک عامل است (کلاین، 1381).
در ابتدا تحلیل عاملی صرفا یک روش اکتشافی آماری بود. اما اخیرا این امکان بوجود آمد که با بهره گرفتن از تحلیل عاملی می توان به آزمون فرضیه پرداخت. این روش را یورسکوک ابداع کرد و نام آن را تحلیل عاملی تأئیدی گذاشت. در این روش بر اساس مطالعات قبلی با نظریه های مرتبط با همبستگی های عاملی متغیرها، فرضیه سازی می شود. سپس تا جائی­که ممکن است به برازندن[91] (جور) کردن این همبستگی ها در ماتریس هدف می پردازد (کلاین، 1381).
تحلیل عاملی تأئیدی در واقع یک آزمون نظریه است که در آن پژوهشگر تحلیل خود را با یک فرضیه قبلی آغاز می کند. این مدل که مبتنی بر یک شالوده تجربی و نظری قوی است، مشخص می کند که کدام متغیرها با کدام عامل ها و کدام عامل ها با یکدیگر همبسته می شود. برای ارزشیابی روایی سازه نیز یک روش قابل اعتماد به پژوهشگر عرضه می کند تا از این طریق بتواند به گونه بارزی فرضیه هایی درباره ساختار عاملی داده­­ها که ناشی از یک مدل از پیش تعیین شده با تعداد و ترکیب مشخصی از عامل هاست، بیازماید. روش تأئیدی بعد از مشخص کردن عامل های پیش تجربی، از طریق تعیین برازندگی مدل عاملی از پیش تعیین شده، تطابق بهینه ساختارهای عاملی مشاهده شده و نظری را برای مجموعه داده ها ازمون می­ کند(هومن،1380).
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل
4-1- مقدمه
پژوهشگر پس از این که روش تحقیق خود را مشخص کرد و با بهره گرفتن از ابزارهای مناسب، داده های مورد نیاز را برای آزمون فرضیه های خود جمع آوری کرد، اکنون نوبت آن است که با بهره گیری از تکنیک های آماری مناسبی که با روش تحقیق، نوع متغیرها، غیره وابستگی دارد، داده های جمع آوری شده را دسته بندی و تجزیه و تحلیل نماید و در نهایت فرضیه هایی را که تا این مرحله او را در تحقیق هدایت کرده اند در بوته آزمون قرار دهد و تکلیف آن ها را روشن کند و سرانجام بتواند راه حلی و پاسخی برای پرسش تحقیق بیابد. پیوند دادن موضوع تحقیق به رشته ای از اطلاعات موجود مستلزم اندیشه ای خلاق است، معمولاً موضوعی به ذهن محقق خطور می کند که یافتن منابع داده های موجود برای بررسی آن مستلزم خلاقیت ذهنی محقق است، آرایش و تنظیم داده ها نیز مستلزم خلاقیت است.فرایند تجزیه و تحلیل داده ها فرایندی چند مرحله ای است که طی آن داده هایی که از طریق بکارگیری ابزارهای جمع آوری در جامعه (نمونه) آماری فراهم آمده اند خلاصه، کد بندی و دسته بندی­ و غیره در نهایت پردازش می شوند تا زمینه برقراری انواع تحلیل ها و ارتباط ها بین این داده ها به منظور آزمون فرضیه ها فراهم آید.
تجزیه و تحلیل داده ­ها به عنوان مرحله ای از پایه های اساسی هر پژوهش علمی به شمار می رود که به وسیله آن کلیه فعالیت های پژوهش تا رسیدن به نتیجه، کنترل و هدایت می شوند. در این فصل نیز به توصیف داده های پژوهشی و تجزیه و تحلیل داده هايي كه به وسيله پرسشنامه از افراد نمونه گردآوري شده‌اند پرداخته خواهد شد و سپس به هر یک از فرضیات پاسخ داده می‌شود.
4-2- توصیف ویژگی های جمعیت شناختی اعضای نمونه
به منظور شناخت بهتر ماهیت جامعه ای که در پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است و آشنایی بیشتر با متغیرهای پژوهش، قبل از تجزیه و تحلیل داده های آماری، لازم است این داده ها توصیف شود. همچنین توصیف آماری داده ها، گامی در جهت تشخیص الگوی حاکم بر آن ها و پایه ای برای تبیین روابط بین متغیرهایی است که در پژوهش بکار می رود.
4-2-1- جنسيت
جدول 4 -1- توزيع فراواني مربوط به جنسيت پاسخ دهندگان

 

 

جنسیت

 

فراوانی

 

درصد فراوانی

 

 

 

مرد

 

73

 

7/42

 

 

 

زن

 

98

 

3/57

 

 

 

جمع

 

171

 

100

 

 

 

همانطوري که در جدول و نمودار 1-4 مشاهده مي‌شود7/42 درصد از پاسخ دهندگان مرد و3/57 درصد زن بوده‌اند.
نمودار 4- 1- نمودارميله­اي مربوط به فراواني جنسيت پاسخ دهندگان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...