رفتار دوستدار محیط زیستی و تقسیم بندی مصرف کننده

 

۱۹۹۹

 

Straughan, R. D.

 

 

 

تبلیغ مفهوم پیچیده سبز گرایی

 

۱۹۹۹

 

Langeland, L.

 

 

 

ارزیابی بازاریابی محیط زیستی

 

۱۹۹۸

 

Kilbourne, W.E. & Beckman, S.C.

 

 

 

مزایا و معایب راهبردهای بازاریابی سبز

 

۱۹۹۸

 

Fisk, G.

 

 

 

توسعه محصولات سبز از دید مصرف کننده

 

۱۹۹۸

 

Polonsky, M.J., Rosenberger III, P.J. & Ottman, J.

 

 

 

مشارکت مردمی در فرایند تولید محصولات سبز

 

۱۹۹۸

 

Polonsky, M.J. & Ottman, J.

 

 

 

رابطه میان تصمیم خرید سبز و رفتارهای آگاهانه زیست محیطی

 

۱۹۹۶

 

Schlegelmilch, B.B., Bohlen, G. M., & Diamantopoulos, A.

 

 

 

فصل سوم
روش شناسی تحقیق
فصل سوم
« روش تحقیق»

مقدمه

تحقیق فرایندی پویا برای حل مسائل و دستیابی به راه­حل مشکلات می‌باشد. بشر از دیر­باز به دنبال شناخت پدیده ­ها بوده است و از همان زمان مباحثی پیرامون روش شناخت در ذهن وی قرار گرفته است. پایه هر تحقیق"روش شناخت یا روش تحقیق” است. روش­شناسی مبحثی است که به بررسی روش‌های شناخت در علوم می‌پردازد. روش تحقیق، مجموعه ­ای از قواعد، ابزارها و راه‌های معتبر (قابل اطمینان) و نظام­یافته برای بررسی واقعیت‌ها، کشف مجهولات و دستیابی به راه­حل مشکلات است (سرمد و همکاران ،۱۳۸۵، ص ۲۲).
مقاله - پروژه
جهت رسیدن به هر هدف و مقصدی، دانستن راه رسیدن به آن و چگونگی رسیدن به هدف از مهم ترین مراحل کار پیرامون آن هدف می باشد. انجام تحقیق و کارهای پژوهشی از این قاعده مستثنی نمی باشد. هر پژوهشی دارای سلسله مراحلی است که با هدف یافتن پاسخ برای مشکلات انجام می شود. از این رو نخستین گام در تحقیق، شناخت زمینه­­های مشکل و تبیین واضح و روشن مشکلات نیازمند به بررسی و اصلاح می باشد. وقتی مشکل یا مشکلاتی که نیازمند به بررسی می­باشند، به طور واضح مشخص شدند، آن گاه گام­های بعدی، یعنی جمع آوری اطلاعات؛ تجزیه و تحلیل داده ­ها و تشریح عواملی که مرتبط با مشکل اند، در پیش گرفته می شود و در نهایت با ارائه­ اقدام اصلاحی ضروری، مشکل حل می شود. انتخاب روش انجام تحقیق بستگی به هدف ها و ماهیت موضوع پژوهش و امکانات اجرایی آن دارد.
در این فصل پس از ارائه توضیحاتی در مورد روش و طرح پژوهش، به قلمرو پژوهش پرداخته می شود که از حیث موضوع، زمان و مکان توضیح داده خواهد شد. سپس جامعه آماری و نمونه آماری تعریف می ­گردد. در ادامه ابزار و روش های جمع آوری اطلاعات و روایی و پایایی پرسشنامه مورد بررسی قرار می گیرد. در نهایت نیز آزمون­های آماری به کار گرفته شده جهت تجزیه و تحلیل داده ­ها معرفی و به طور مختصر شرح داده می شود.

 

 

  •  

 

  • روش تحقیق

 

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...