• – بقره، آیه ۱۹۴٫ ↑
  • – برائت، آیه ۱۲۱؛ نساء آیه ۹۵٫ ↑
  • – انفال، آیه ۶۷٫ ↑
  • – انفال، آیه ۶۲؛ حجرات، آیه ۹٫ ↑
  • – نور، آیه ۲٫ ↑
  • – همان، آیه ۴٫ ↑
  • – مائده، آیه ۳۸٫ ↑
  • – همان آیه ۳۲؛ بقره، آیات ۱۷۸، ۱۷۹؛ اسراء، آیه ۳۳٫ ↑
  • – مائده، آیه ۳۳٫ ↑
  • – همان، آیه ۴۵٫ ↑
  • – محمدحسن، قدردان قراملکی، سکولاریزم در مسیحیت واسلام، (قم: بوستان کتاب، ۱۳۸۰) چاپ دوّم، ص ۱۳۶ – ۱۳۲٫ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم. ↑
  • . علی عبدالرازق ، اسلام و مبانی قدرت، ترجمه: امیر رضایی (تهران: قصیده سرا، ۱۳۸۰)، چاپ اول، ص ۱۲۰٫ ↑
  • . بقره، آیه ۲۵۶، نحل، آیه ۱۲۵؛ غاشیه، آیات ۲۲ – ۲۱؛ و آل عمران، آیه ۲۰٫ ↑
  • . احزاب، آیه ۶٫ ↑
  • . احزاب، آیه ۳۶٫ ↑
  • . نساء، آیه ۸۰؛ انعام، آیات ۶۷ – ۶۶؛ یونس، آیات ۹۹، ۱۰۸؛ اسراء، آیه ۴۵٫ ↑
  • . اعراف، آیه ۱۸۸؛ هود، آیه ۱۲؛ رعد، آیه ۷؛ کهف، آیه ۱۱۰؛ حج، آیه ۷۰ و فصلت، آیه ۶٫ ↑
  • . علیخانی و همکاران، سیاست نبوی، محمد منصورنژاد، سیاست در سنت و سیره نبوی، همان، ص ۷۴۱ – ۷۳۸٫ ↑
  • – واعظی، حکومت دینی، همان، ص ۱۲۰٫ ↑
  • – مهدی حائری یزدی، حکمت و حکومت (انگلستان، انتشارات شادی، ۱۹۹۵) چاپ بی تا، ص ۱۴۳٫ ↑
  • – فتح آیه، ۴۸٫ ترجمه آیه: «خداوند از مؤمنین راضی شد زمانی که در زیر درخت با تو بیعت می کردند». ↑
  • – حائری یزدی، همان، ص ۱۵۲٫ ↑
  • – برای نمونه رجوع شود به: صالح احمد العلی، دولت رسول خدا، ترجمه، هادی انصاری، همان.. ↑

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت fotka.ir مراجعه نمایید.

 

 

  • – رجوع شود به: محمد سروش، دین و دولت در اندیشه اسلامی، همان، ص ۲۴۱ – ۱۹۸٫ ↑
  • – روح الله موسوی، (امام) خمینی، صحیفه امام، (تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، ۱۳۷۸ ش) چاپ بی تا، ج ۲۱، ص ۴۰۲ – ۴۰۳٫ ↑
  • – همان، ص ۴۰۶٫ ↑
  • – مرتضی، مطهری، مجموعه آثار شهید مطهری، همان، ج۳، ۲۸۰٫ ↑
  • – سوره حشر، آیه ۷٫ ↑
  • – سوره نساء، آیه ۶۵٫ ↑
  • – شهید مطهری، مجموعه آثار، همان، ج ۳، ص ۲۸۲٫ ↑
  • – علیخانی، سیاست نبوی، منصورنژاد، همان، ص۷۴۵ – ۷۴۴٫ ↑
  • – محمدعلی رستمیان، حاکمیت سیاسی معصومان(ع)، (قم: دبیرخانه، مجلس خبرگان رهبری، ۱۳۸۱) چاپ اول، ص۱۷۹٫ ↑
  • – سوره مائده، آیه ۳۸٫ ↑
  • – سوره نور، آیه ۲٫ ↑
  • – سوره مائده ، آیه ۳۳٫ ↑
  • – سوره حدید، آیه ۲۵٫ ↑
  • – طباطبایی، المیزان، همان، ج ۱۹، ص ۱۷۱٫ ↑
  • – رستمیان، حاکمیت سیاسی معصومان(ع)، همان، ص ۱۸۰٫ ↑
  • – ابوجعفر، محمدبن جریر طبری، تاریخ طبری، (بیروت: دارالتراث، ۱۳۸۷ ق) چاپ دوّم، ج ۲، ص ۳۲۱٫ ↑
  • – دشتی، نهج البلاغه، همان، خطبه ۱۰۴٫ ↑
  • . سوره نساء، آیه ۵۹٫ ↑
  • . جمعی از محققان، سیاست نبوی، (مجموعه مقالات)، ابوالحسن حسنی، ولایت سیاسی پیامبر اعظم(ص)، همان، ص ۳۱۹٫ ↑
  • – روح الله، موسوی(امام) خمینی، الرسائل، (قم: اسماعیلیان، ۱۳۶۸ ش، ۱۴۱۰ ق)، چاپ سوّم، ص ۵۰٫ ↑
  • – سوره نساء، آیه ۸۰٫ ↑
  • – سوره احزاب، آیه ۶٫ ↑
  • – سوره مائده، آیه ۵۵٫ ↑
  • . طباطبایی، المیزان، همان، ج ۶، ص ۱۴٫ ↑
  • – سوره احزاب، آیه ۳۶٫ ↑
  • – محمدمهدی شمس الدین، نظام حکومت و مدیریت در اسلام، (تهران: دانشگاه تهران، مؤسسه انتشارات و چاپ، ۱۳۷۵)، چاپ بی تا، ص ۵۰۸ و ۵۰۷٫ ↑
  • – سیدمحمد نقیب العطاس، اسلام و دنیوی گری، ترجمه: احمد آرام، (تهران: مؤسسه مطالعات اسلامی و دانشگاه تهران، ۱۳۷۴)، چاپ اول، ص ۴۹٫ ↑
  • – رستمیان، حاکمیت سیاسی معصومان(ع)، همان، ص ۱۸۴٫ ↑
  • – علامه مجلسی، بحارالانوار، (بیروت: مؤسسه الوفاء، ۱۴۰۴ هـ.ق) چاپ چهارم، ج ۱۸، ص ۱۷۸، ح ۶٫ ↑
  • – بحارالانوار، همان، ج ۱۸، ص ۱۷۸، ح ۷، محمدبن جریر طبری، تاریخ طبری، ترجمه: ابوالقاسم پاینده، همان، ج ۳، ص ۸۶۶٫ ↑
  • – ابو محمدعبدالملک بن هشام، سیره النبویه، همان، ص ۹۱٫ ↑
  • – همان، ص ۹۲٫ ↑
  • – سوره فصلت، آیه ۳۳٫ ↑
  • – سوره آل عمران، آیه ۶۴٫ ↑

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...